نکاتی برای کودکانی که کم غذا می‌خورند

menuordersearch
nupa.ir
سبد خرید شما خالی است !
تومان
سبد خرید
بلاگ
نکاتی برای کودکانی که کم غذا می‌خورند
نکاتی برای کودکانی که کم غذا می‌خورند
۱۴۰۰/۷/۱۲ دوشنبه
(0)
(0)

آیا کودک شما عادت دارد کم غذا بخورد؟ در این مقاله راه کارهایی را به شما توصیه می‌کنیم تا عادات تغذیه ای فرزندتان را بهبود ببخشید.

این نکات را برای پیشگیری از دعواهایی که هنگام صرف غذا اتفاق می‌افتند، بکار بگیرید.

کودک شما طی دو روز گذشته به خوردن هر چیزی به جز غدا‌‌‌‌های خاص دست رد گذاشته است، و کودک نوپای شما به جای خوردن هر چیزی بازی می‌کند. با این موارد آشنایید؟ اگر تغذیه ی کودکان معضل بزرگی در خانه ی شماست،شما تنها نیستید. بسیاری از پدر و مادرها نگران خوردن یا نخوردن بچه هایشان هستند. به هرحال، بیشتر بچه ها در طول هفته، مقدار زیادی غذا و چیز‌‌‌‌های جور و واجور در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند.

 

1- به گرسنگه بودن یا نبودن کودک خود احترام بگذارید:

بچه‌‌‌‌های کوچک تنها زمانیکه گرسنه هستند دوست دارند غذا بخورند. اگر کودک شما گرسنه نیست، او را مجبور به خوردن غذا یا تنقلات نکنید.

2- خونسرد باشید:

اگر کودک شما احساس کند که شما از عادت غذا خوردن او ناراضی هستید، ممکن است این موضوع منجر به یک معضل شود. تهدید و تنبیه فقط به مشکل می‌افزاید.

3- نگاهتان به ساعت باشد:

آب میوه و تنقلات حداقل یک ساعت قبل از غذا. اگر کودک شما گرسنه به سر میز بیاید، اشت‌‌‌‌های بیشتری برای خوردن خواهد داشت.

4- زیاد انتظار نداشته باشید:

بعد از دو سالگی، رشد کمتر، اغلب اشت‌‌‌‌های کودک را کاهش می‌دهد. ممکن است فقط با خوردن چند لقمه احساس سیری بکند.

5- کالری‌‌‌‌های مایع را محدود کنید:

محصولات لبنی کم چربی یا بدون چربی و آب میوه ی 100% می‌تواند بخش مهم یک رژیم سالم باشد اما اگر کودک شما با شیر یا آب میوه سیر شود ممکن است دیگر جایی برای خوردن غذا یا خوراکی نداشته باشد.

6- از کم شروع کنید:

چندین غذا را به اندازه کم به او بدهید. بگذارید کودک شما انتخاب کند که چه غذایی می‌خواهد بخورد.

7- از مجبور کردن او برای تمیز کردن ظرف غذای خود بپرهیزید:

کودک خود را مجبور به تمیز کردن ظرف غذایش نکنید. این تنها به مشکل دامن می‌زند یا آن را بیشتر می‌کند و تبدیل به یک دعوا، آن هم بر سر غذا می‌شود. به جای آن، بگذارید کودک هر زمان که احساس سیری کرد، کنار برود.

8- طعم غذا را رها کنید:

فقط درباره ی رنگ، شکل، بو و ترکیبات غذا صحبت کنید نه اینکه آیا طعم آن خوب است یا نه.

9- وقتی یک غذای جدید را به او می‌دهید صبور باشید:

بچه‌‌‌‌های کوچک اغلب غذا‌‌‌‌های جدید را لمس یا بو می‌کنند و حتی ممکن است یک کمی از آن را در دهان خود نیز بگذارند و دوباره آن را دربیاورند. شاید کودک شما نیاز به این داشته باشد که قبل از خوردن اولین لقمه از غذای جدید، چندین بار آن را جلویش بگذارید.

10- غذای صبحانه را به جای شام بخورید:

چه کسی گفته است که برشتوک و کیک فقط برای صبحانه است؟ تفاوت صبحانه، ناهار و شام ممکن است برای کودک شما ضرر داشته باشد.

11- آن را با شوخی و تفریح همراه کنید:

کلم بروکلی و دیگر سبزیجات را با یک برش یا سس خوش طعم سرو کنید. غذا را مثل کلوچه به اشکال مختلف برش بزنید.

12- از خود کودک کمک بگیرید:

در فروشگاه از کودک بخواهید که در مورد انتخاب میوه ها، سبزیجات و دیگر غذا‌‌‌‌های سالم به شما کمک کند. هرگز چیزی را که نمی‌خواهید کودک شما بخورد، نخرید. در خانه کودک را به شستن و خردکردن سبزیجات یا چیدن میز تشویق کنید.

13- یک نمونه از غذا‌‌‌‌های خوب را درست کنید:

اگر انواع غذا‌‌‌‌های سالم را می‌خورید، کودک شما بیشتر تمایل دارد طبق خواسته او عمل کنید.

14- آب زیرکاه باشید:

مقداری کلم بروکلی یا فلفل سبز خرد شده به سس ماکارونی اضافه کنید، ارزش غذایی برشتوک را با تکه‌‌‌‌های میوه بالا ببرید یا کمی کدوی رنده شده را با خوراک گوشت یا سوپ مخلوط کنید.

15- آن را جداگانه درست کنید:

اگر کودک شما علاقه ای ندارد که مواد اولیه گوناگون را با هم داخل یک غذا بکار ببرید، غذای مخلوط درست نکنید. مخلفات ساندویچ را بیرون نان قرار بدهید یا مواد اولیه سالاد یا خوراک گوشت را جداگانه سرو کنید.

16- طبق روال هر روز عمل کنید:

غذا و خوراکی ها را هر روز حدود همان ساعت سرو کنید. اگر در دیگر وقتها آشپزخانه بسته است، کودک شما ممکن است تمایل پیدا کند که غذا یا خوراکی که به او می‌دهید را بخورد.

17- چیزهایی که حواس او را پرت می‌کند را کم کنید:

هنگام غذا خوردن، تلویزیون را خاموش کنید و کتاب یا اسباب بازی روی میز نگذارید.

18- دسر را به عنوان جایزه به آنها ندهید:

ندادن دسر، این پیام را به کودک منتقل می‌کند که دسر بهترین غذا است که فقط اشت‌‌‌‌های او برای شیرینی را افزایش می‌دهد. شما شاید یکی دو شب در هفته را برای خوردن دسر انتخاب کنید و بقیه ی روز‌‌‌‌های هفته آن را رها کنید یا اینکه میوه، ماست یا دیگر غذا‌‌‌‌های سالم را به عنوان دسر بدانید.

19- انتظار این را داشته باشید که برخی از غذاها را ترجیح بدهد:

هنگامی که بچه ها بزرگ می‌شوند دیگر کمتر دوست دارند به غذا ناخنک بزنند. اما هر کسی یک غذای خاصی را ترجیح می‌دهد. انتظار نداشته باشید که کودک شما همه ی غذاها را دوست داشته باشد.

20- بدانید که چه موقع به کمک شما نیاز دارد:

اگر کودک شما پرانرژی بوده و رشد سریعی دارد احتمالاً درست غذا می‌خورد. اگر نگران این هستید که کم غذا خوردن کودکتان با رشد او موافق باشد یا غذا‌‌‌‌های خاصی او را مریض می‌کند،با پزشک کودک خود مشورت کنید.

 

نظرات کاربران
*به این مطلب امتیاز دهید
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*به این نظر امتیاز دهید
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
خانهورود به حساب کاربریسبد خرید
پرداخت آسانپرداخت آسان7 روز ضمانت بازگشت7 روز ضمانت بازگشتضمانت اصالت کالاضمانت اصالت کالاارسال به سراسر کشورارسال به سراسر کشورپشتیبانی 24 ساعتهپشتیبانی 24 ساعته

فروشگاه نوپا
توسعه اینترنت روش‌‌‌‌‌های خرید ما را به کلی دگرگون کرده است. منافع موجود در خرید اینترنتی هر روز تعداد بیشتری از مردم را به تجربه آن و ایجاد تغییر در الگو‌‌‌‌های متداول خرید ترغیب می‏‌کند. امروزه دیگر افراد این روش خرید را بیشتر منطبق بر شرایط زندگی مدرن می‏‏‏‌بینند. به لطف منان با همت، تلاش و به کارگیری توان و تجربه‌‌‌‌های افزون شده بتوانیم بر کیفیت این صنعت بیفزاییم، پس در این راه ما را یاری دهید تا با شما هر روز پله‌‌‌‌های موفقیت را طی کنیم .

جستجو