مواد غذايي مفید براي هوش کودک

menuordersearch
nupa.ir
سبد خرید شما خالی است !
تومان
سبد خرید
بلاگ
مواد غذايي مفید براي هوش کودک
مواد غذايي مفید براي هوش کودک
۱۴۰۰/۳/۲۹ شنبه
(0)
(0)

برخی از غذاها علاوه بر بهبود عملکرد مغز، حافظه و تمرکز، به تقویت هوش کودک کمک می‌کنند، در واقع مغز یک عضو بسیار گرسنه است و اولین ارگان بدن است که مواد مغذی را از غذایی که می‌خوریم جذب می‌کند. تمام والدين دوست دارند کودکشان مانند آلبرت انيشتين باهوش شود. اماژن‌ها عامل مهمي در تعيين هوش کودک هستند.

بدن در حال رشد کودکان به انواع بسیاری از مواد مغذی احتیاج دارد و در ادامه ما به شما غذاهایی می‌گویم که باعث تقویت هوش در کودکان می‌شود، و ایده‌‌‌‌های مختلفی برای ارائه به فرزند شما یا شامل آنها در وعده‌‌‌‌های مختلف غذایی است.

 

1- ماهی برای افزایش هوش در کودکان

ماهی‌‌‌‌های چرب منبع خوبی برای اسید‌‌‌‌های چرب امگا 3 و DHA و EPA هستند که هر دو برای رشد و عملکرد مغز ضروری هستند، در واقع تحقیقات اخیر نشان داده است افرادی که بیشتر از این اسید‌‌‌‌های چرب را در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند، باهوش هستند و تست‌‌‌‌های مهارت‌‌‌‌های ذهنی را بهبود می‌بخشند.

همچنین ماهی تن منبع امگا – 3 است، اما پیشنهاد میشود که از ماه‌‌‌‌های تازه استفاده نمایید.

ایده هایی برای معرفی ماهی آزاد به فرزندتان

سالاد ماهی را برای ساندویچ درست کنید، می‌توانید با استفاده از سس مایونز کم ماهی قزل آلا را مخلوط کنید، همچنین اگر کودک دوست دارد مزه آن را بچشد، می‌توانید کمی خردل به آن اضافه کنید.

می توانید قطعات ماهی کنسرو شده را به انواع سالاد ها اضافه کنید، زیرا این غذا آسان است و معمولاً کم چربی و کالری است.

 

2- تخم مرغ برای افزایش هوش در کودکان

تخم مرغ به عنوان یک منبع عالی پروتئین شناخته می‌شود اما زرده‌‌‌‌های تخم مرغ نیز با کولین پر شده اند که به رشد و تقویت حافظه کمک می‌کند.

ایده هایی برای تحویل تخم مرغ به فرزندتان

به کودک خود اجازه دهید با تهیه بخشی از وعده‌‌‌‌های غذایی مدرسه، تخم مرغ بیشتری بخورد و همچنین می‌توانید آنها را در ناهار با نان تست و پنیر قرار دهید.

 

3-بادام زمینی و کره بادام زمینی برای افزایش هوش در کودکان

بادام زمینی و کره بادام زمینی منبع خوبی از ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان قدرتمند است و از غشای عصبی محافظت می‌کند، علاوه بر وجود تیامین برای کمک به مغز و سیستم عصبی از گلوکز برای تولید انرژی استفاده می‌کند.

ایده هایی برای معرفی کره بادام زمینی به فرزند خود

برای کودک خود یک ساندویچ کره بادام زمینی درست کنید و می‌توانید برش‌‌‌‌های موز را در کره بادام زمینی اضافه کنید، می‌توانید مقداری بادام زمینی را نیز به غذا‌‌‌‌های مختلف کودک خود اضافه کنید.

 

4- غلات سبوس دار برای افزایش هوش در کودکان

مغز نیاز به تأمین مداوم گلوکز دارد، و غلات کامل آن را به وفور تأمین می‌کنند. فیبرها به تنظیم ترشح گلوکز به بدن کمک می‌کنند، و غلات کامل نیز حاوی ویتامین‌‌‌‌های B هستند و باعث تقویت سلامت سیستم عصبی می‌شوند.

ایده هایی برای تهیه غلات کامل به فرزند شما

انواع غذا ها و ساندویچ ها را با نان سبوس دار میل کنید و همچنین می‌توانید برای یک میان وعده سرگرم کننده از پاپ کورن کم چرب استفاده کنید.

 

5- جو برای افزایش هوش در کودکان

جو غنی از فیبر است و مغز کودک را در طول روز تغذیه می‌کند. جو نیز منبع خوبی از ویتامین E، ویتامین B، پتاسیم و روی است که باعث می‌شود بدن و ذهن ما با تمام ظرفیت کار کنند.

ایده هایی برای اضافه کردن جو دوسر به وعده‌‌‌‌های غذایی فرزند شما

جو دوسر را به شیر داغ اضافه کرده و برش‌‌‌‌های سیب و دارچین یا میوه‌‌‌‌های خشک شده یا بادام و کمی عسل و موز تازه اضافه کنید.

 

6- میوه ها و انواع توت ها برای افزایش هوش در کودکان

توت فرنگی، گیلاس، انواع توت ها و توت سیاه حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان ها به ویژه ویتامین C هستند که ممکن است به جلوگیری از سرطان کمک کند.

مطالعات نشان داده اند که این میوه ها باعث بهبود حافظه شده و توت ها و توت فرنگی، و تمشک نیز منبع خوبی از امگا 3 هستند.

ایده هایی برای اضافه کردن میوه ها و انواع توت ها به وعده‌‌‌‌های غدایی فرزند شما

توت ها را به خامه یا شیر اضافه کنید، یا غلات گرم یا سرد، و توت فرنگی، گیلاس، توت و توت سیاه را می‌توان جایگزین شیرین برای کودکان دانست.

 

7- لوبیا برای افزایش هوش در کودکان

لوبیا یک غذای عالی است زیرا علاوه بر مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی حاوی پروتئین، کربوهیدرات‌‌‌‌های پیچیده و فیبر است همچنین لوبیا برای مدت طولانی سطح انرژی و تفکر کودک را بالا می‌برد.

حبوبات حاوی اسید‌‌‌‌های چرب امگا 3 هستند – به ویژه ALA، یکی دیگر از امگا 3 برای رشد و عملکرد مغز.

 

8- سبزیجات رنگارنگ برای افزایش هوش در کودکان

سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان هایی هستند که سلامتی و قدرت سلول‌‌‌‌های مغزی را حفظ می‌کنند و بهترین منابع: گوجه فرنگی، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، هویج، اسفناج، کلم بروکلی و ...

سعی کنید سبزیجات بیشتری را در وعده‌‌‌‌های غذایی کودکتان به شکل‌‌‌‌های مختلف بگنجانید، زیرا این مواد غذایی باعث افزایش هوش در کودکان می‌شوند.

 

9- شیر و ماست برای افزایش هوش در کودکان

در هنگام فکر کردن به غذاهایی که باعث افزایش هوش در کودکان می‌شود، باید شیر و ماست را در نظر بگیرید، زیرا لبنیات پر از پروتئین و ویتامین‌‌‌‌های B لازم برای رشد بافت مغز، انتقال دهنده‌‌‌‌های عصبی و آنزیم ها می‌شوند، شیر و ماست مقدار بیشتری پروتئین و کربوهیدرات را برای بدن فراهم می‌کنند که منبع مورد نیاز انرژی برای مغز هستند.

 

10- گوشت گاو بدون چربی

آهن یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که به کودکان نیز در حفظ فعالیت و تمرکز کمک می‌کند. گوشت گاو یکی از بهترین منابع جذب آهن است، همچنین حاوی روی است که به تقویت حافظه کمک می‌کند.

 

توجه: مطالب بلاگ فروشگاه اینترنتی "نوپا" برگرفته از منابع داخلی و بین المللی است، جنبه اطلاع رسانی داشته و توصیه تخصصی تلقی نمی‌شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک و متخصصان دانست.

نظرات کاربران
*به این مطلب امتیاز دهید
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*به این نظر امتیاز دهید
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
خانهورود به حساب کاربریسبد خرید
پرداخت آسانپرداخت آسان7 روز ضمانت بازگشت7 روز ضمانت بازگشتضمانت اصالت کالاضمانت اصالت کالاارسال به سراسر کشورارسال به سراسر کشورپشتیبانی 24 ساعتهپشتیبانی 24 ساعته

فروشگاه نوپا
توسعه اینترنت روش‌‌‌‌‌های خرید ما را به کلی دگرگون کرده است. منافع موجود در خرید اینترنتی هر روز تعداد بیشتری از مردم را به تجربه آن و ایجاد تغییر در الگو‌‌‌‌های متداول خرید ترغیب می‏‌کند. امروزه دیگر افراد این روش خرید را بیشتر منطبق بر شرایط زندگی مدرن می‏‏‏‌بینند. به لطف منان با همت، تلاش و به کارگیری توان و تجربه‌‌‌‌های افزون شده بتوانیم بر کیفیت این صنعت بیفزاییم، پس در این راه ما را یاری دهید تا با شما هر روز پله‌‌‌‌های موفقیت را طی کنیم .

جستجو