نکاتی درباره غذا خوردن کودک

menuordersearch
nupa.ir
سبد خرید شما خالی است !
تومان
سبد خرید
بلاگ
نکاتی درباره غذا خوردن کودک
نکاتی درباره غذا خوردن کودک
۱۴۰۰/۸/۸ شنبه
(0)
(0)

يک متخصص بيماري‌هاي کودکان توصيه کرد: به کودکان آموزش دهيد تا به آهستگي و در مدت 30 دقيقه غذا را ميل کرده و در حين غذا خوردن آرامش داشته باشند.

این متخصص بيماري‌هاي کودکان گفت نخوردن صبحانه از جمله عادات نادرست غذايي در کودکان است؛ صبحانه بهترين وعده غذايي براي همه گروه‌هاي سني به ويژه کودکان و نوجوانان است.

وي افزود: کودکاني که صبحانه مي‌خورند عمدتا مقادير بيشتري از غذاهاي سالم تهيه شده از غلات و محصولات لبني را مصرف مي‌کنند بنابراين کيفيت رژيم غذايي بهتري نسبت به ساير همسن و سالاني که صبحانه نمي‌خورند، دارند و از نظر پروتئين در حد بالايي قرار دارند. همچنين بايد توجه داشت که ميزان چربي اشباع شده (که براي بدن مضر است) در تخم‌مرغ در حد پائيني است.

 

نان و تخم‌مرغ، بهترين گزينه

وي خاطرنشان کرد: افرادي که از تخم مرغ و نان به عنوان صبحانه استفاده مي‌کنند، 419 کالري کمتر از افرادي که نان شيريني يا پنير و ماست با چربي بالا به عنوان صبحانه مصرف مي‌کنند، دريافت مي‌کنند. عادت به استفاده از تخم مرغ به عنوان غذايي سالم از مصرف مواد غذايي که چربي بالايي دارند، جلوگيري مي‌کند. بنابراين خوردن صبحانه مناسب احتمال به کارگيري عادات نادرست غذايي را در وعده‌هاي ديگر غذايي کاهش مي‌دهد.

وي به والدين توصيه کرد: سعي کنيد فرزندانتان را عادت دهيد که صبحانه را به طور کامل مصرف و از شير و ساير مواد لبني کم چرب، سبزيجات، تخم‌مرغ و نان‌هاي سبوس دار استفاده کنند.

اين متخصص کودکان با اشاره به ديگر عادات غلط غذايي در کودکان گفت: پرخوري و مصرف غذاهاي چرب، 1 تا 3 ساعت بيش از خواب منجر به کاهش کيفيت و مدت خواب و در نتيجه احساس گرسنگي مي‌شود. بنابراين در صورت احساس گرسنگي فرزندانتان بهتر است قبل از خواب از ميوه‌جات استفاده کنند.

این دکتر تاکيد کرد: از تند غذا خوردن کودکان جلوگيري کنيد زيرا سريع غذا خوردن باعث افزايش وزن مي‌شود. از زمان شروع غذا تقريبا 20 دقيقه طول مي‌کشد که علائم سيري به مغز برسد بنابراين اگر فرزند شما ظرف مدت 5 تا 6 دقيقه غذاي خود را تمام کند، باعث زياده روي و پرشدن معده بيش از مقدار مورد نياز مي‌شود.

 

به کودکان آب بدهيد

این متخصص با اشاره به اين که يکي ديگر از مشکلات غذايي در کودکان نخوردن آب به اندازه کافي است؛ گفت: نخوردن مقدار کافي آب در طول روز، باعث کند شدن سوخت و ساز بدن شده و ممکن است باعث افزايش وزن بدن شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف غذا چندين‌بار طي روز اشتباه است بنابراين کودکان بايد ياد بگيرند که بيشتر از 4 تا 5 بار در روز غذا نخورند و حتما در کنار ديگر اعضاي خانواده وعده غذايي خود را ميل کنند و نيز در حين مصرف غذا به تماشاي تلويزيون نپردازند.

 

نظرات کاربران
*به این مطلب امتیاز دهید
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*به این نظر امتیاز دهید
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
خانهورود به حساب کاربریسبد خرید
پرداخت آسانپرداخت آسان7 روز ضمانت بازگشت7 روز ضمانت بازگشتضمانت اصالت کالاضمانت اصالت کالاارسال به سراسر کشورارسال به سراسر کشورپشتیبانی 24 ساعتهپشتیبانی 24 ساعته

فروشگاه نوپا
توسعه اینترنت روش‌‌‌‌‌های خرید ما را به کلی دگرگون کرده است. منافع موجود در خرید اینترنتی هر روز تعداد بیشتری از مردم را به تجربه آن و ایجاد تغییر در الگو‌‌‌‌های متداول خرید ترغیب می‏‌کند. امروزه دیگر افراد این روش خرید را بیشتر منطبق بر شرایط زندگی مدرن می‏‏‏‌بینند. به لطف منان با همت، تلاش و به کارگیری توان و تجربه‌‌‌‌های افزون شده بتوانیم بر کیفیت این صنعت بیفزاییم، پس در این راه ما را یاری دهید تا با شما هر روز پله‌‌‌‌های موفقیت را طی کنیم .

جستجو